Netwerk voor mantelzorgers, van maandag tot zondag

19 januari 2024 - 00:19
Geert V. plaatste een vraag

de vader wil iemand anders als mantelzorger

De dochter Wendy van de buurman heeft zelf begeleiding van ene Stephanie. Haar eigen dochter is bij deze mevrouw geplaatst omdat Wendy zelf betere kansen wil voor haar dochter dan deze die ze zelf kan geven. Mijn vrouw deed geruime tijd de bankzaken van de vader, maar die is nu boos geworden op ons. Een kennis van hem is degene die hij, nu hij ziek is en op de afdeling v.d. longen ligt als mantelzorger wil. Deze kennis doet nu een tijdje zijn bankzaken, maar desondanks is hij eind vorig jaar nog twee maal bij ons geweest met een factuur, het is dus niet zo duidelijk meer nu. Stephanie die het hoederecht heeft van de dochter haar kind, de dochter zelf en wij vertrouwen die kennis niet echt. We kennen die man ook niet en we weten niet zo goed wat zijn bedoelingen zijn.
Wendy ziet ons, de buren die ze al het grootste deel van haar leven kent als mantelzorgers. Dus we vragen ons allen af wat we nu kunnen doen.
Stephanie en Wendy willen het nu hard spelen, en het huis dat voor 90% op naam van Wendy staat, omdat het er stinkt, binnen regent en vol ammoniak zit van de honden die de vader had en zijn kat verkopen en de vader laten opnemen, plaatsen ergens. Zo vernam ik net toen ik thuis kwam van het werk. Dit om de situatie te schetsen, de relatie die nu niet zo goed is. De reden van dit bericht is vnl omdat we Wendy willen helpen. In het ziekenhuis word momenteel de gezondheidstoestand, geestelijk ook onderzocht. Maar we weten niet goed wat we nu met de situatie moeten. Wendy wil niets met die Dennis te maken hebben en heeft als kind onderhoudsplicht. En tegelijk heeft ze dat niet omdat ze zelf hulp nodig heeft. Stephanie is degene die de beslissingen voor Wendy neemt.
We hebben pas sinds gisteren contact met deze vrouw, gisteren twee maal en vandaag ik 1 maal deze ochtend en mijn vrouw 2 maal. Ik moest gaan werken. Het belangrijkste is voor ons allen dat die Dennis uit beeld verdwijnt. Kan dat?

Alleen ingelogde gebruikers kunnen een reactie toevoegen. Je kan hier inloggen of hier registreren als je nog geen account hebt.