Netwerk voor mantelzorgers, van maandag tot zondag

05 oktober 2016 - 15:02
davy p. plaatste een vraag

zus regelt alles,wat nu?

mijn vader waarvoor ik mantelzorger ben samen met mijn zus, maken afspraken zonder mijn medeweten, met zoals voor thuishulp,cm enz... Mijn zus regelt al het papierwerk en houdt mij van niets op de hoogte.Waarschijnlijk om later te kunnen zeggen dat zij voor alles geregeld heeft, en ik de slechte ben! kan ik hier iets tegen doen zodat ik op zen minst op de hoogte wordt gehouden?


2
17 februari 2017 - 23:16
Els S. liet reactie achter

Het is echt jammer, of beter 'ongehoord', dat mantelzorg in vele families een gevecht wordt tussen ego's. In plaats daarvan zou men beter de noden en wensen van de zorgbehoevende centraal stellen. Het laatste wat de zorgbehoevende nodig heeft is een hoop geruzie omtrent zijn/haar verzorging. Als ieder doet wat hij kan, en als ieder die niets wil doen, om welke reden dan ook, daar eens eerlijk voor zou uitkomen, dan zou de communicatie en de mantelzorg misschien heel anders kunnen verlopen.
In mijn eigen familie is de zorg voor mijn ouders voor mij persoonlijk jaren lang een echte lijdensweg geweest. Hun oude dag zou zoveel mooier geweest zijn zonder al dat getreiter en zonder de jaloezie voor diegene die wel bereid is zijn eigen leven 'on hold' te zetten.
Ik zet mij nu al ruim zeven jaren elke dag in, maar nog altijd worden er dingen gezocht om over te vitten of om mij te bekritiseren. Zoals het spreekwoord zegt: de beste stuurlui staan aan wal.
Het is zonde tijd te verknoeien aan het getreiter en het lastigvallen van diegenen die echt oprecht begaan zijn met het welzijn van de zorgbehoevende.
Diegenen die vanuit hun hart en uit liefde voor de zorgbehoevende (en vaak onzichtbaar voor de buitenwereld!) het echte werk doen, en dat is vaak loodzwaar, en daarvoor zichzelf wegcijferen, zoals ik lees heel veel mensen hier op dit forum, dat zijn in mijn ogen de echte mantelzorgers. Niet diegenen die dingen doen 'voor het oog van de mensen' en om de aandacht te vestigen op zichzelf...

17 april 2017 - 17:20
Chr S. liet reactie achter

Els S
Zo waar
Moet het hier ook ervaren, de zorg mag ik opnemen, maar voor de rest wordt ik in alles uitgesloten, en dat maakt het vaak loodzwaar.

Alleen ingelogde gebruikers kunnen een reactie toevoegen. Je kan hier inloggen of hier registreren als je nog geen account hebt.