Netwerk voor mantelzorgers, van maandag tot zondag

Terug

BlueAssist

Meer dan 660 000 personen in Vlaanderen hebben moeite om een eenvoudige vraag te stellen en kunnen daardoor moeilijk zelfstandig dagdagelijkse dingen doen.
Bijvoorbeeld omdat ze een verstandelijke beperking of beginnende dementie hebben.
BlueAssist wil hen helpen.
Met behulp van BlueAssist-kaartjes of de BlueAssist-app voor smartphones kunnen ze hun vraag aan anderen tonen.
Bijvoorbeeld: stopt deze trein ook in Aalter?, hoeveel kost een cd?
De vragen worden vooraf door een mantelzorger of begeleider op het kaartje geschreven of in de app geplaatst.
Op die manier kunnen - dankzij BlueAssist - mensen met communicatieproblemen dagdagelijkse dingen alleen doen, zoals het openbaar vervoer nemen of boodschappen doen.

Registreer je als BlueAssistant

Wil jij de campagne mee steunen en mensen helpen die een BlueAssist-vraag stellen? Dan kun je je registreren als BlueAssistant.
Voor meer informatie, surf naar www.blueassist.eu of mail naar info@blueassist.eu.

 

belangen      0 reacties       14 november 2014

Mantelzorger van de week: Anita Van Wunsel

Anita zorgt met heel veel liefde voor haar zieke man. De spelbreker? Kanker. Ondanks het zware verdict probeert Anita zo ...

mantelzorger van de week      5 reacties

Mijn goede voornemens zijn …

Heb jij bij de overgang naar het nieuwe jaar goede voornemens gemaakt? Carine en Guido, allebei mantelzorger, wel. Speciaal voor ...

beleving      0 reacties