Netwerk voor mantelzorgers, van maandag tot zondag

16 april 2018 - 06:22
marjet v. plaatste een vraag

NAH patiënt in TV-ziekenhuis

Mijn man heeft sedert 8 jaar blijvende mentale hersenschade na een zware val. Je vindt noodgedwongen noodzakelijke routines om daar mee om te gaan en te helpen zijn hersenen de nodige rust te geven. Daarbij is oa dat hij de impulsen van TV programma's niet aankan omdat alles voor hem werkelijkheid is en hij overgevoelig is voor onbekende prikkels.
Recent werd hij opgenomen in ziekenhuis met longontsteking. Op de afdeling waren enkel tweepersoonskamers vrij. Zijn kamergenoot was fervente TV kijker tot in de late uren. Mijn man diende dus verplicht mee te kijken&luisteren. Op den duur schudde, beefde, sprak wartaal, herkende me zelfs niet meer.
Mijn vraag, aan de dienstverantwoordelijke & aan de centrale opnamedienst, om een kamer te kunnen krijgen zonder TV leken hen absurd en redenen hiervoor verwaarloosbaar!!! Dan moest ik maar een éénpersoonkamer nemen als dit een probleem vormde. Men deed zelfs de moeite niet om een kamergenoot te zoeken die ook rust verkoos ipv TV geweld.
Lieve mensen wat is gaande ???
Moet je nu werkelijk een dure éénpersoonkamer betalen om niet VERPLICHT te zijn TV te ondergaan? Ook als dit om gezondheidsredenen een noodzaak is?
Dit kan/mag toch niet? !!!

Alleen ingelogde gebruikers kunnen een reactie toevoegen. Je kan hier inloggen of hier registreren als je nog geen account hebt.