Netwerk voor mantelzorgers, van maandag tot zondag

20 oktober 2017 - 12:43
Greet V. plaatste een vraag

Is een neurologisch onderzoek nog zinvol voor een 88jarige ?

Heeft iemand ervaring met een neurologisch onderzoek? De huisarst sprak daarvan maar mijn mama wou er zelf niet van weten. Ze gaat niet graag uit huis. Elke verplaatsing is teveel. Dokter komt aan huis...kan zo iets ook met een neuroloog?


2
30 oktober 2017 - 10:20
Lisa V. liet reactie achter

Dag Greet, dit is zo persoonlijk, maar ik heb dit bij mijn mama niet laten uitvoeren. Ze zeggen wel dat er medicatie bestaat maar heb al veel gehoord dat dit niet echt veel helpt en dat er ook vele contra indicaties zijn. Onderzoek zou nuttig zijn om zelf te weten en ook je moeder uiteraard wat je zou kunnen verwachten in de toekomst, maar lezen we en weten we dit nagenoeg niet? Mijn moeder is nog steeds licht dementerend en dit reeds van 2014, ik vind niet dat er echte achteruitgang is, maar misschien zie of wil ik het niet zien. Mijn moeder was eerst depressief, had geen honger en wilde niets meer doen, Huisarts heeft haar een lichte anti depressiva gegeven en dit was in mijn ogen toch wel haar redding, mondjesmaat werd ze beter. Het is omdat je zegt dat voor je moeder alles teveel is dat ik daar aan denk. Ja kan ook altijd een MMSE test laten doen, dit kan de huisarts, dan heb je misschien toch al ergens een richtlijn.Mijn moeder is 87 jaar. Ik hoop dat ik je met deze reactie toch al wat tips heb kunnen geven. In ieder geval nog heel veel moed. Groetjes Lisa

08 november 2017 - 13:17
Liliane L. liet reactie achter

geen idee waarom er hier sprake is van een neurologisch onderzoek; indien het over dementie/alzheimer gaat, kan medicatie dat wel wat tegengaan, maar er zijn wel mogelijke bijwerkingen voor het hart/nieren/lever enz. Zo een onderzoeken zijn ook confronterend voor de patiënt. En elke evolutie is verschillend van patiënt tot patiënt. Ze zeggen dat je daar best zo snel mogelijk mee begint. Moeilijk he... veel moed! En bedenk ook: als je moeder gelukkig is, daar draait het toch allemaal om.

Alleen ingelogde gebruikers kunnen een reactie toevoegen. Je kan hier inloggen of hier registreren als je nog geen account hebt.