Netwerk voor mantelzorgers, van maandag tot zondag

26 september 2018 - 12:47
Anja B. plaatste een vraag

mijn man is aan huis gekluisterd (hersenbloeding)

Mijn man (51j - rechtszijdig verlamd) komt binnenkort voorgoed thuis. Ik (48j) werk voorlopig 4/5 en kan ook nog 1 dag thuis werken, ik ga proberen hem 2 dagen naar een dagcemtrum met revalidatie te laten gaan, anders kan ik het niet oplossen. Hij zou ook nog kiné en logo thuis kunnen volgen, vermoed ik? Regelt de Sociale Dienst van het ziekenhuis waar hij nu verblijft alles of moet ik dat zelf doen, moeten wij alles zelf betalen? Hoe doen andere mensen hun combinatie werk en zorgen voor hun man/vrouw? Tips zijn welkom want ik zie de bomen door het bos niet meer.


1
08 oktober 2018 - 22:08
Ilse J. liet reactie achter

Dag Anja, ik zou eens contact opnemen met de 'dienst maatschappelijk werk' van je ziekenfonds: eens bellen en een afspraak maken met je eigen ziekenfondskantoor . Zij kunnen alle mogelijkheden voor hulp samen met jullie bekijken. Ze bekijken ook op welke tegemoetkomingen je recht zou kunnen hebben. Alvast veel sterkte en veel succes !

Alleen ingelogde gebruikers kunnen een reactie toevoegen. Je kan hier inloggen of hier registreren als je nog geen account hebt.