Netwerk voor mantelzorgers, van maandag tot zondag

25 maart 2017 - 17:33
Lenie H. plaatste een vraag

Gezocht: mantelzorgers om screening en kort interview af te nemen in kader van bachelorproef

Geachte meneer, geachte mevrouw

Mijn naam is Lenie Heyerick en ik ben laatstejaarsstudente logopedie aan Hogeschool Gent.

In het kader van mijn eindwerk (bachelorproef) doe ik onderzoek naar de wijze waarop mantelzorgers van personen met afasie de zorg beleven.

In Nederland is recent het screeningsinstrument 'Zicht op mijn mantelzorg' tot ontwikkeling gekomen om de situatie en beleving van mantelzorgers in beeld te brengen. Het doel van mijn bachelorproef is om deze screening te evalueren en aanpassingen voor te stellen specifiek voor Vlaamse context en voor ‘mantelzorgers voor personen met afasie’. Dit doe ik door het instrument af te nemen bij een aantal mantelzorgers met daarna een kort interview omtrent de bruikbaarheid van het instrument.

Voor dit werk word ik begeleid door Benedicte De Koker, wetenschappelijk medewerker en praktijklector aan HoGent en externe promotor Mieke Baute, zelfstandige logopediste.

Vanuit uw expertise als mantelzorger, doe ik hiervoor graag een beroep op uw medewerking.
De afname van het instrument en bijhorend interview zal maximum een uur in beslag nemen en gebeurt enkel met de mantelzorger (niet met de persoon met afasie). De resultaten van de afname van het instrument en het interview zullen anoniem verwerkt worden. Indien dit voor u mogelijk is, zou ik dit graag bij u thuis afnemen tussen 3 en 17 april. Uiteraard is een andere/latere datum ook mogelijk.

U mag mij steeds contacteren via mail of op mijn telefoonnummer.

Dank bij voorbaat,

Lenie Heyerick
lenie.heyerick.v5121@student.hogent.be
0471104223

Alleen ingelogde gebruikers kunnen een reactie toevoegen. Je kan hier inloggen of hier registreren als je nog geen account hebt.