Netwerk voor mantelzorgers, van maandag tot zondag

14 november 2019 - 19:14
Peter J. plaatste een vraag

Ik zorg sinds 2005 voor mijn moeder. Komt dit later in aanmerking voor mijn pensioen?

Sinds 2005 doe ik mantelzorg voor mijn moeder, dit is voor 100%, zonder eigen inkomen. Komt deze tijd in aanmerking voor mijn later pensioen.


2
17 november 2019 - 19:51
Els S. liet reactie achter

Vergeet het maar. Je bouwt geen pensioenrechten op als je je ouder(s) uit het rusthuis houdt. Een rusthuis kost aan de overheid nochtans veel geld aan subsidie, om nog maar te zwijgen over het voordeel van een een-op-een verzorging voor de zorgbehoevende.
Als voltijdse mantelzorger ben je financieel de pineut: al de jaren dat je zorgt, en later ook nog eens bij het berekenen van je pensioen. Ik ben het beu te lezen hoe ‘waardevol’ mantelzorgers zijn. Voor de overheid zijn we duidelijk niets waard. Ik feliciteer je en wens je veel moed toe met de zorg voor je moeder.
Groetjes van eentje die in hetzelfde schuitje als jij zit.

20 april 2020 - 13:00
Moni D. liet reactie achter

Ik heb dit jaren gedaan tot er problemen waren met de familie. Ik heb zelfs ontslag gevraagd aan mijn werkgever omdat ik de combinatie niet meer kon. Mijn werkgever had er begrip voor en heeft me mijn C4 gegeven. Later ben ik terug gaan werken. Mantelzorger zijn doe je uit liefde en niet voor de centjes. Ik vond het vreselijk hoe mijn zorgbehoevende behandeld worden in een WZC. en ook door de rest van de familie. Al de wensen zijn niet gerespecteerd. Maar ik ben heel blij dat ik nog vele jaren heb thuis kunnen houden tot mijn naaste gedwongen werd opgenomen.
probeer het vol te houden maar wel met hulp van derden.
Groetjes

Alleen ingelogde gebruikers kunnen een reactie toevoegen. Je kan hier inloggen of hier registreren als je nog geen account hebt.