Netwerk voor mantelzorgers, van maandag tot zondag

22 februari 2018 - 11:54
suzy v. plaatste een vraag

kan de mantelzorgpremie wegvallen na inschakelen poetsen door externe poetshulp

Als iemand een mantelzorgpremie ontvangt omdat zij veel taken op zich neemt om voor haar hoogbejaarde moeder, die naast haar woont, te zorgen (wassen, koken, strijken, poetsen, winkelen,....)en omdat het poetsen teveel wordt kan zij dan poetshulp via dienstencheques inschakelen? Of verliest deze persoon het recht op de mantelzorgpremie?


4
23 februari 2018 - 18:30
Els S. liet reactie achter

Suzy, gaat jouw vraag over de gemeentelijke mantelzorgpremie?

02 maart 2018 - 09:11
Tamara C. liet reactie achter

Volgens mij niet. Ik ben zelf mantelzorger voor mijn man en wij hebben lang gebruik gemaakt van een externe poetsfirma. De voorwaarden voor gemeentelijke mantelzorgpremie kan wel verschillen, maar mantelzorg is veel meer dan alleen maar poetsen.

30 mei 2018 - 09:43
guy v. liet reactie achter

ik woon in Riemst en heb ook eens gevraagd naar die mantelzorg premie.
Er zou een persoon in de gemeente zijn die dat krijg en ze gingen het ook helemaal afschaffen
Ik moet dus ook een poetsvrouw nemen met diensten cheques want ik word 85 en heb een gehandicapte zoon van 42

13 juni 2018 - 17:05
jacqueline H. liet reactie achter

Mijn ouders krijgen beide mantelzorgpremie van de CM. Hebben ook dagelijks hulp en dat al geruime tijd ze blijven de mantelzorgpremie behouden.

Alleen ingelogde gebruikers kunnen een reactie toevoegen. Je kan hier inloggen of hier registreren als je nog geen account hebt.