Netwerk voor mantelzorgers, van maandag tot zondag

24 maart 2020 - 10:26
Erwin C. plaatste een vraag

Waar kan ik een attest krijgen als mantelzorger?

Ik ben sinds februari 2014 mantelzorger voor mijn vader.
Nu met corona mag ik geen verplaatsingen doen met de wagen naar mijn vader die alleen woont 20 km van mij.
Ik heb al gecontacteerd naar expertisepunt mantelzorg, C.M., Gemeentehuis, ocmw maar nergens een attest als mantelzorger verkrijgbaar.
Hopend weet iemand waar ik terecht kan voor een attest of bewijs van mantelzorger.


4
26 maart 2020 - 13:48
valere l. liet reactie achter

ik hep het interset ondersteboven gekeert niets te vinden zit ook in zo een situasie

27 maart 2020 - 12:26
nele D. liet reactie achter

Beste,

vanuit de overheid zijn er nog geen echte erkende attesten te verkrijgen als Mantelzorger. Wat je wel kan doen is aan de huisarts vragen een attest op te maken dat uw hulp bij deze persoon vereist is.
Veel succes. Indien er nog vragen zijn.
Ik ben mantelzorgcoach in bijberoep . Je kan me altijd bereiken met een berichtje op het nummer : 0493.92.75.69
of via mail: MantelzorgcoachNele@hotmail.com

31 maart 2020 - 16:55
francois v. liet reactie achter

ik denk dat er veel zijn met vragen nu
om verplaatsingen te vermijden verblijf ik nu tijdelijk op haar adres
verder op dat email adres corona virus.be nu blad gekregen ook van mutaliteit
om u te verplaatsen vgr cois

25 mei 2020 - 10:36
Ilse J. liet reactie achter

Er zijn inderdaad geen officiële attesten om te bewijzen dat je een mantelzorger bent, en dit is ook niet nodig.
Het maken van verplaatsingen en zorgen voor iemand die hulp nodig heeft is toegestaan - al van bij het begin van de coronacrisis.

Voor alle actuele info kan je eens kijken op www.samana.be/corona-en-mantelzorg

Alleen ingelogde gebruikers kunnen een reactie toevoegen. Je kan hier inloggen of hier registreren als je nog geen account hebt.