Netwerk voor mantelzorgers, van maandag tot zondag

06 juli 2016 - 17:02
Mieke . plaatste een vraag

Hoe sta jij tegenover het eerste Vlaams mantelzorgplan?

Met dit mantelzorgplan wil Vlaams minister van Welzijn, Volksgezondheid en Gezin, Jo Vandeurzen, tegemoet komen aan de noden van de mantelzorger. Hier vind je meer informatie: http://www.ma-zo.be/news/belangen/het-eerste-vlaams-mantelzorgplan-er/.


3
09 juli 2016 - 19:14
Guido V. liet reactie achter

Alles is nog veel te vaag. Veel te vroeg om al te reageren. Er zullen wel goede ideeën en mindere tussen zitten, maar meer dan ideeën zijn het nog niet. Afwachten dus.

06 januari 2017 - 17:06
Regina D. liet reactie achter

Dat is allemaal schoon voorgesteld , maar wat is het verschil tussen mantelzorg als inwonende en de mantelzorg van de niet inwonende. De inwonende is er de hele dag bij, en moet ook s'nachts opstaan als de hulpbehoevende je nodig heeft.
Ik ben al van 1974 mantelzorger ( dat woord bestond nog niet ) gaf mijn werk op , in 1984 overleed mijn moeder waar ik 10 jaar voor gezorgd had. In 1989 werd mijn zoontje geboren met een beperking en opnieuw was ik de mantelzorger ook nu nog.
In 1993 moest mijn man stoppen met werken , een jaar later was hij invalide .
Ik heb altijd voor hem gezorgd en heb zeer zware tijden gekend.
Hoe komt het als je geen hulp van instantie's of hulp van zorg tehuizen aanvraagt dat je dan geen recht heb op B O B .
Wij hebben geen ondersteuningsplan aangevraagd omdat hij wil thuisblijven zolang als hij kan.
U kan lezen dat B O B er is voor iedereen, ook voor volwassenen die tuis hulpbehoevend zijn, wel dat is leugen, en ik denk dat het mantelzorgplan dat ook is.
Cientje

02 maart 2018 - 09:16
Tamara C. liet reactie achter

Beste Regina D. ik denk dat je je over dat BOB budget toch eens goed moet informeren. Ik ben mantelzorger voor mijn man, wij wonen samen in ons eigen appartement en hij krijgt die premie. Ga eens langs de sociale dienst van je ziekenfonds en laat alles eens goed uitspitten!

Alleen ingelogde gebruikers kunnen een reactie toevoegen. Je kan hier inloggen of hier registreren als je nog geen account hebt.